YAY OCH NEJ

När hundarna kommer av Jessica Schiefauer - Det tog mig två eller kanske tre dagar att läsa ut denna bok. Kunde inte sluta, den bara satte sig i hjärtat på mig.. Tror det har att göra med att berättelsen är väldigt lik det som hände John Hron. Skulle främst tipsa ungdomar om boken eftersom att det handlar om just ungdomar. Vissa kanske har något att lära från den? För precis som författaren skrev i slutet utav boken så är misshandel, våld osv. saker som upprepar sig. Det kan handla om avundsjuka, svartsjuka, hämnd eller att man helt enkelt är helt dum i huvudet. Det var jättehemskt det som hände med John Hron men tyvärr är han inte den enda oskyldiga som drabbats av äckliga människor. Tillbaka till boken - man får hänga med Isak som hittar kärleken, som hamnar i en svår period (vill inte spoila tycker det är jättesvårt att skriva om böcker utan att spoila så slutar här). Denna bok är YAY, tips!
 
L.A Candy av Lauren Conrad - Haha, måste bara säga fan vilken kontrast från den första boken.. Halvvägs om inte längre in i boken så blev den lite mer händelserik.. Den var väldigt utrdagen och jag har fått uppfattningen om att den är baserad på hennes egna liv? Alltså hur hon flyttade till L.A, blev upptäckt av en producent, hamnade i en realityshow som slog igenom stort osvosv. Jag vet inte varför men är en person som skulle kunna fastna för vilken bok som helst vilket jag även gjorde med denna typ halvvägs in meeeen skulle inte rekomendera den. Man kan i princip sätta på serien The Hills. Kändes lite som man fick en "inre blick" av serien och inte som en påhittad berättelse. Denna bok är NEJ.
 
 
Tips | |
Upp