đŸŸ DET BÄSTA UNDER 2018 đŸŸ

JANUARI:
 
Under december 2017 sĂ„ sa jag upp mig frĂ„n mitt gamla jobb utan att ha fĂ„tt erbjudande om nĂ„got annat. Sa upp mig pĂ„ grund av mĂ„nga olika anledningar, hade velat berĂ€tta men vet inte om jag vĂ„gar. 14:e januari 2018 blev min sista dag pĂ„ restaurangen och dagen efter sĂ„ började jag pĂ„ mitt nya jobb. TvĂ„ veckor in pĂ„ min uppsĂ€gningstid sĂ„ fick jag nĂ€mligen ett mejl frĂ„n min nuvarande chef, hade varit dĂ€r pĂ„ intervju sent i november om jag minns rĂ€tt men fick inte jobbet till en början. TjĂ€nsten var ledig igen och min om jag ville ha den, SJÄLVKLART! Fick panik av tanken pĂ„ att gĂ„ hemma och inte ha nĂ„got att göra. Jag började alltsĂ„ pĂ„ PressbyrĂ„n den 15:e januari, tĂ€nk att jag snart har varit hĂ€r i ett Ă„r! Det har gĂ„tt jĂ€ttefort.
 
Bilder frÄn min första AW.
 
MARS:
 
I början av mars sĂ„ Ă„kte jag tillsammans med Oscar och nĂ„gra andra vĂ€nner till Stockholm för att fĂ„ se vĂ„r Kung för första gĂ„ngen! Kendrick Lamar! BĂ€staaaa. ♄
 
Den 6:e mars sÄ förlovade jag och Oscar oss! Vi funderar pÄ att gravera in tvÄ datum i ringarna nÀr vi varit förlovade i ett Är. Vi tÀnkte gravera in datumet som vi förlovade oss och datumet som vi blev tillsammans.
 
Som att mars inte var en bra mÄnad Ànnu sÄ tog jag Àven det dÀr jÀvla körkortet!!! Efter att ha haft intensivkurs i 6 veckor och failat pÄ teoriprovet 3 gÄnger sÄ var det nu min tur den 22:a mars! Vilken vÀg det dÀr var alltsÄ men vilken lycka! Nu har jag det och det kÀnns verkligen som en milstolpe i livet. Skam den som ger sig!
 
 
APRIL:
 
Blev klar med min tatuering pÄ fingret i april! PÄbörjade den i mars men det gick kÀpprÀtt Ät skogen ska jag tala om för er. Gjorde den som sagt i mars men nÀstan hela tatueringen gick av efter nÄgra dagar, alltsÄ nÀstan som en sÄdan skrubbis ni vet. Fick skicka bilder till tatueraren pÄ den nÀr den var helt förstörd, det sÄg inte bra ut! SÄ fick en ny tid för att fixa den, kostnadsfritt sÄklart! Den sitter bÀttre denna gÄng och Àr vÀl helt okej nöjd med den. Nu senast nÀr jag gjorde min tatuering sÄ sa han som tatuerade mig att deras salong inte ens gör fingertatueringar för att kunder blir ofta besvikna pÄ resultatet. Det Àr ju ett stÀlle som det slits pÄ vÀldigt mycket sÄ det Àr förstÄeligt.
MAJ: 
 
Åkte till Danmark under en dag för att fira farfar. Det var en jĂ€ttevarm dag och dum som jag Ă€r hade jag lĂ„ngbyxa pĂ„ mig.
 
JUNI:
 
I mitten av juni sÄ hÀngde jag med Oscar till hans kusins bröllop! Alltid kul med bröllop. RÄkade ha samma fÀrg pÄ min klÀnning som brudtÀrnorna...
 
Dagen efter bröllopet sĂ„ Ă„kte jag till Menorca för att spendera en vecka dĂ€r tillsammans med min Ă€lskade familj. ♄ Älskar Menorca! Hade kunnat tĂ€nka mig att Ă„ka dit snart igen faktiskt.
 
JULI:
 
Jag och Oscar tatuerade oss!
 
Oscars förÀldrar Äkte till Miami sÄ vi hade lÀgenheten för oss sjÀlva i tvÄ veckor.
 
Åkte till Danmark Ă€nnu en gĂ„ng, bara för en dag igen! Åkte med min familj och lillebrorsans flickvĂ€n. Åt gott och shoppade hela dagen. Vi lyckades pricka en jĂ€ttevarm dag hĂ€r ocksĂ„! Hela sommaren var ju varm som aldrig förr. NĂ€r vi sedan skulle Ă„ka hemĂ„t sĂ„ hade sjĂ€lvklart AC:n lagt av pĂ„ tĂ„get, svettades ihjĂ€l.
 
Piercade nÀsan! Var sjukt bakfull den hÀr dagen, kallsvettades och mÄdde som man kan mÄ dagen efter liksom. Höll tillochmed andan nÀr han piercade mig sÄ att han inte skulle kÀnna nÄgon spritlukt för att egentligen sÄ ska man ju inte pierca sig i ett sÄdant tillstÄnd.
 
AUGUSTI:
 
Var pÄ mitt första Way Out West! Inget jag kanske blev sÄ förtjust i men hela anledningen till att jag var dÀr var.... P.G.A KENDRICK LAMAR!!! Fick alltsÄ se honom tvÄ gÄnger i Är! Lyckligare Àn nÄgonsin nÀr jag tÀnker pÄ det. 
 
Fick nÄgon uppenbarelse under Way Out West och började komma igÄng med trÀningen igen. Ska jag vara Àrlig sÄ har jag inte druckit eller levt sÄhÀr ohÀlsosamt som jag gjort under detta Är sedan jag var 15-16 Är. Men hÀr nÄgon gÄng efter WOW sÄ slog nÄgot i mig och jag kÀnde bara att det var dags att Àndra pÄ det.
 
SEPTEMBER:
 
Fick rösta för första gÄngen i hela mitt liv! Har sedan början av gymnasiet varit vÀldigt insatt i politik och var stensÀker pÄ vad jag skulle rösta pÄ fram tills jag vaknade pÄ röstdagen. 
 
Firade sju Ă„r tillsammans med Oscar pĂ„ Hard Rock CafĂ©. ♄
 
Oscar lÀmnade mig för att Äka till USA i tre veckor. 
 
RENSADE MITT RUM! Det bÀsta som jag har gjort pÄ Är! 
 
OKTOBER:
 
Gjorde min sista tatuering för i Är. En likadan som min pappa! Eller likadan, min Àr ju lite mer modern eller vad man ska kalla det. Tror att tatuering och piercingar Àr som min terapi, kÀnns som att jag ofta gör nÄgot sÄdant nÀr jag mÄr lite sÀmre. I Är tatuerade jag mig först under tiden som jag höll pÄ att ta körkort och mÄdde skit, denna gjorde jag nÀr Oscar var borta.
 
BestÀmde mig Àven för att ta tag i trÀningen för gott, lÀs mer om hela min trÀningsresa i detta inlÀgg.
 
NOVEMBER:
 
I början av november sÄ Äkte vi ett gÀng till Portugal! Första gÄngen som jag varit dÀr faktiskt, vill tillbaka fast under sommaren!
 
DECEMBER:
 
1:a december sÄ hade jag bokat in mig och Oscar pÄ klÀttring, en sen födelsedagspresent frÄn mig till honom.. Förutom det sÄ valde vi att gÄ pÄ restaurang och bio. En lyckad och behövlig dag just dÄ.
5 december, klippte mig kort igen.
 
15/16 december. Skulle inte kalla detta nÄgot av det bÀsta som hÀnt under Äret men en stor förÀndring. Jag och Oscar valde att avbryta vÄr förlovning och starta om pÄ nytt. Vi bÄda har saker att förbÀttra och just nu jobbar vi pÄ att bygga oss starkare och bÀttre Àn nÄgonsin. Allt fÄr komma i sin takt men huvudsaken Àr att vi fortfarande Àr tillsammans och vill vara med varandra samt att vi Àlskar varandra. Saker som Àr vÀrt kommer inte lÀtt varje gÄng hÀr i livet.
 
NÀsta Är, den 15:e december sÄ kommer jag att grÀva mig lÄngt ner under jorden. Det verkar tydligen vara nÄgon slags otursdag för mig. Förra Äret sÄ tog jag mig mod till att sÀga upp mig utan nÄgra andra planer, det blev ju bra tillslut och detta Är sÄ avbröt jag och Oscar, ja, vÄr förlovning dÄ. Kan bara hoppas pÄ att det ocksÄ blir bra tillslut. BÄda dessa saker hÀnde pÄ samma dag fast ett Är efter/innan varandra. Kommer absolut inte ta pÄ mig mina otursskor igen om jag inte Àr redo pÄ vad som komma skall, för det ligger nÄgon förbannelse över dem. Kan lika gÀrna brÀnna upp dem typ, sÄ kÀnner jag. 
 
AllmÀnt | |
Upp